自在生活‧0925‧晨跑有變嗨

小小賴床,5:40起床晨跑,
選了六首會令人亢奮的歌曲,
聽著聽著彷彿自己是奧運選手,
衝刺、彈跳側身一轉,
間飛躍橫杆,完美的側飛跳高;
空中360度轉2圈衝破水面,
激起完美水花的跳水英姿;
飛起、劈腿、躍下、翻轉,優雅的平衡操。

我跟著輕快的節拍跑著,
不時的半跳躍著,
心想好像5圈了吧,拿出右口袋的吸管一看,
竟然有6截,完全沒感覺我跑完了,
好像還不覺得累,再跑半圈吧,今天就突破它,
最後,我跑完7圈,6,650公尺50分鐘,時速8km
我成功又進一步,太開心了!

今天選這首讓我熱情如火、活力四射、充滿陽光,
又非常適合跑步聽的歌曲跟同好分享,
這首是2012倫敦奧運慶祝閉幕歌曲,
皇后合唱團的「Don't Stop Me Now」經典名曲,
邀請英國體壇明星拍攝MV,由貝克漢飾導演

Don't stop me, don't stop me, Now
Have a good time!
別再坐著了,快跟我一起跳起來吧!!~~



Don't Stop Me Now - Queen

Tonight I'm gonna have myself a real good time
今晚我要玩到爽
I feel alive
我感到生龍活虎
And the world I'll turn it inside out yeah
而且我要好好探索這世界
I'm floating around in ecstasy
我欣喜若狂地飄著
So don't stop me now
所以別想阻止我
Don't stop me
別想阻止我
'cause I'm having a good time
因為我正玩得高興
Having a good time
正玩得高興

I'm a shooting star leaping through the sky
是個劃過天際的流星
Like a tiger defying the laws of gravity
如同無視地心引力的老虎
I'm a racing car passing by like Lady Godiva
我是部英勇的賽車Lady Godiva (:Lady Godiva是李奧福三世的妻子)
I'm gonna go go go there's no stopping me
我要出發了 沒有人可以阻止我
I'm burning through the sky yeah
我要燃燒劃過天際
Two hundred degrees that's why they call me Mr. Fahrenheit
200度的火熱 所以他們都叫我溫度計先生(華氏先生)

I'm travelling at the speed of light
我正以光速來旅行
I wanna make a supersonic man out of you
為了妳 我要當個音速小子
Don't stop me now
別想阻止我
I'm having such a good time
我正玩的高興
I'm having a ball
我正擁有著快樂時光 (:ball在口語當"快樂的時光'')
Don't stop me now
別想阻止我
If you wanna have a good time
如果你也想玩到爽
Just give me a call
就打電話給我吧
Don't stop me now
別阻止我

'cause I'm having a good time
因為我正玩得高興
Don't stop me now
別阻止我
Yes I'm having a good time
是的 我玩得正高興
I don't wanna stop at all
我一點也不想停下來
I'm a rocket ship on my way to Mars
我是艘開往火星的火箭船
On a collision course
正橫衝直撞

I am a satellite
我是顆衛星
I'm out of control
已經失控
I'm a sex machine ready to reload
我是準備好翻雲覆雨的性機器
Like an atom bomb about to oh oh oh oh oh explode
如同要爆炸的原子彈

I'm burning through the sky yeah
我要燃燒劃過天際
Two hundred degrees that's why they call me Mr. Fahrenheit
200度的火熱 所以他們都叫我溫度計先生
I'm travelling at the speed of light
我正以光速來旅行
I wanna make a supersonic woman of you
為了妳 我要當個音速小子

Don't stop me don't stop me, don't stop me hey hey hey!
別阻止我 別阻止我 別阻止我 嘿嘿!
Don't stop me don't stop me ooh ooh ooh (I like it)
別阻止我 別阻止我 (我喜歡這樣)
Don't stop me don't stop me
別阻止我 別阻止我
Have a good time good time
玩得正高興
Don't stop me don't stop me
別阻止我 別阻止我
ohhhhhhh!
Oh
I'm burning through the sky yeah
我要燃燒劃過天際
Two hundred degrees that's why they call me Mr. Fahrenheit
200
度的火熱 所以他們都叫我溫度計先生
I'm travelling at the speed of light
我正以光速來旅行
I wanna make a supersonic man out of you
因為你 我要當個音速小子

Don't stop me now
別阻止我
I'm having such a good time我玩的正高興
I'm having a ball
我正擁有著快樂時光
Don't stop me now
別阻止我
If you wanna have a good time
如果你也想玩的高興
Just give me a call
就打給我吧
Don't stop me now
別阻止我
'cause I'm having a good time
因為我玩的正高興
Don't stop me now
別阻止我
Yes I'm having a good time
是的 我玩的正高興
I don't wanna stop at all
我一點也不想停下來

lalalalalalalalalalalalalalalalalalalala
~

留言